desk office

ویژگی ‌‌های یک میز کنفرانس خوب

میز کنفرانس به عنوان یکی از لوازم و وسایل ضروری برای هر اداره، ارگان یا شرکت به شمار می رود که برای برگزاری همایش‎‌‌های علمی، فرهنگی، تجاری و جلسات گروهی مورد استفاده قرار می‎گیرد. حتی شرکت‎‌‌ها و موسسات کوچک نیز بی‌نیاز از میز کنفرانس نخواهند بود و وجود یک میز کنفرانس کوچک برای آن‌‌‌ها ضرورت دارد.
میز کنفرانس‎‌‌ها نیز همچون سایر وسایل موجود در شرکت در اشکال و طرح‎‌‌های متنوعی عرضه می‎شوند و اغلب از جنس MDF، چرم، شیش‌‌های، الومینیومی و ترکیبی می‎باشند. رنگ‎‌‌هایی که برای میز کنفرانس استفاده می‎شود شامل رنگ‎‌‌های ونگه، ما‌‌هاگونی و فندقی بوده که بر اساس سلیقه مشتریان انتخاب می شوند.

میز و صندلی کنفرانس ، دلایل اهمیت

میز کنفرانس، همانطور که از نام آن پیدا است،میزی است اداری که در فضایی مشخص به منظور انجام امور اداری از قبیل مشورت، جلسات کاری، مذاکرات قراردادی و گپ و گفت های کاری قرار می گیرد و برای انجام امور روزانه از آن استفاده میشود. صندلی کنفرانس نیز همواره مهم ترین مکمل میز کنفرانس محسوب می شود و بایستی علاوه بر حفظ اهمیت همگونی عناصر دکوراسیون داخلی همگونی با میز، حس راحتی و آرامش را به حاضرین در جلسه انتقال دهد. در این مقاله ویژگی های میز و صندلی کنفرانس مناسب را مورد بررسی قرار می دهیم. 

اگر شما در بازار به دنبال یک میز کنفرانس هستید، باید بدانید که هر یک از میزهای کنفرانس دارای ویژگی ها و خصوصیات مختلف هستند، و به عبارتی بسته به نیازهای کاری و حرفه ای شما می توانند متفاوت باشند.

آنچه که از اسم آن مشخص است، چنین میزی برای کنفرانس، مذاکره و گفتگو مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع یکی از قسمت های مهم هر شرکت و اداره است، به آن دلیل که در آن استراتژی ها، برنامه ها و محلی برای همفکری و خلق ایده ها می باشد، پس نوع طراحی و فضا سازی در آن به مراتب از بخش های دیگر مهم تر جلوه می کند.
در اتاق های مذاکره، میز کنفرانس از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در واقع از نوع طراحی و رنگ گرفته تا نقش کاربردی آن در ارتباط انسان و محیط کاری، میز کنفرانس اولین آیتم برای برقرای یک ارتباط دو طرفه یا چند طرفه در تهاملی سازگار با دیگران است، پس در این بین دانستن ویژگی های یک میز کنفرانس مناسب می تواند راه گشا باشد.
یک ویژگی مهم میز کنفرانس بسته به نوع و میزان حجم کار می باشد، یعنی برای شرکت های کوچک که کار خود را تازه شروع کرده اند و یا شرکت های بزرگ با قدمت زیاد و ساز و کار های زیادشان، می توان متناسب با میزان کار میز کنفرانس مختلف در ابعاد و تعداد نفرات بسته به فضای اتاق تهیه کرد. عامل دیگر به نقشه اتاق کنفرانس مربوط می شود که در نتیجه می توان میز کنفرانس مربعی، بیضی و یا دایره ای انتخاب کرد. از عوامل دیگر می توان به جنس اعم از چوبی، فلزیو با شیشه ای اشاره کرد، و همچنین نوع کاربری میز کنفرانس به این معنا که امکان پذیرایی از مهمانان داشته باشد یا خیر و آیا فضای اتاق قابلیت پخش تصویر و فیلم را هم دارد، که بر این اساس نوع کاربری میز هم تغییر می کند.
قابلیت های یک میز کنفرانس از قبیل، رنگ، کیفیت ومدرن بودن می تواند یک ارتباط ساده و در عین حال موثر بین افراد مذاکره کننده ایجاد کند.